Syrop z mniszka pomaga w uporczywym kaszlu oraz jest dobry na przeziębienie. Jest on również skarbnicą witamin i minerałów. Kwiaty mniszka na syrop zbieramy rano, w słoneczny, suchy dzień, z miejsc oddalonych od dróg. Korzystajmy z tych dóbr, które daje nam Matka Natura :) Mniszkowy syrop polecam wszystkim, jest bardzo zdrowy i bardzo smaczny - nie pogardzą nim dzieci.


  • 500 kwiatów mniszka
  • 1 litr wody
  • 1 kg cukru
  • 3 cytryny
Kwiaty rozkładamy na białym płótnie lub papierze i pozostawiamy przez godzinę - opuszczą je zamieszkujące w nich "robalki". Po tym czasie przekładamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy przez 15 minut. Po zestawieniu z kuchenki przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na 24 godziny. Następnie odcedzamy kwiaty, wyciskamy je przez gazę, dodajemy cukier i sok z cytryn. Mieszamy i gotujemy 3 godziny bez przykrycia. Gotowy syrop przelewamy do niewielkich wyparzonych słoików. Zakręcamy i odwracamy do góry dnem. 

Komentarze

  1. Och dobrze, że do Ciebie zajrzałam. Przypomniałaś mi o syropie z mniszka. Ostatni spałaszowaliśmy w lutym, podczas choroby:(
    Pozdrawiam Justynko serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie na blogu syrop z pędów sosny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy kwiatków się nie płucze? Myślę że zamiast cukru można dodać miód

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie płuczę :) oczywiście, ze można dodać miód :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie już zrobiony pierwszy rzut w tym roku

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :) Będę wdzięczna :)