środa, lipca 19, 2017

Suszone zioła w prezencie - DIY

   Suszone zioła to najlepszy prezent dla mieszczuchów. Wiem coś o tym, bo przez długie lata mieszczuchem byłam. Zawsze ceniłam to co swojskie, zdrowe i naturalne. Jedyne na co mogłam sobie pozwolić to mały ogródek na parapecie. Cieszyłam się więc jak dziecko, kiedy dostawałam zioła i przetwory w prezencie, kiedy udało mi się kupić wiejskie jaja lub tłuściutką kurkę. Teraz ja moim ukochanym Mieszczuchom robię prezenty prosto ze wsi :) Wystarczy ususzyć zioła, ładnie je opakować i gotowe :)

jak suszyć zioła

Krok 1
Zioła suszymy zaraz po zebraniu i możliwie jak najkrócej, w zacienionym miejscu, czystym i przewiewnym. Można również suszyć w elektrycznej suszarce, przeznaczonej do suszenia grzybów i owoców. Można suszyć całe rośliny, wiązane w luźne pęczki. Można również suszyć same liście rozkładając je na siatce, macie słomianej, jucie lub lnianej ściereczce.

Krok 2
Zioła najlepiej przechowywać w słoikach, torebkach papierowych. Delikatnie umieszczamy zioła w słoiku lub torebce, lekko ugniatając.

Krok 3
Należy opisać zioła - można bezpośrednio na torebce, jeśli przechowujemy w słoiku można dowiązać etykietkę lub nakleić ją. 

Krok 4
Wystarczy tylko udekorować torebkę lub słoik i prezent gotowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :) Będę wdzięczna :)

Copyright © 2014 Sunflower - u mnie na wsi , Blogger