Doniczka z różyczkami - spękania jednoskładnikowe - DIY

Doniczki robię pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni. Na tarasowy stolik brakowało mi do kwiatka ślicznej, nietuzinkowej doniczki - postanowiłam więc zrobić ją sama. Kiedyś w sklepie internetowym zakupiłam kilka białych, plastikowych doniczek i tak, jak zawsze u mnie, musiały swoje odczekać. Dziś chcę Wam pokazać, krok po kroku, jak w prosty sposób zrobić sobie taką doniczkę,  cieszyć się nią i chwalić do woli :) Zapraszam


Potrzebujemy:
  • doniczkę - u mnie plastikowa
  • farbę akrylową - u mnie zielona
  • preparat do spękań
  • serwetkę - u mnie z drobnym różyczkowym wzorem
  • szeroki pędzel
  • klej do decoupage
  • podkład
  • lakier akrylowy
  • perełki w płynie

Krok 1
Umytą i odtłuszczoną doniczkę pokrywamy podkładem dla lepszej przyczepności farby i pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia. Następnie pomalować białą farbą akrylową i pozostawić do wyschnięcia. 


Krok 2
Z serwetki lub papieru ryżowego wyrywamy wzory. które nam się podobają i pasują do pracy - u mnie małe różyczki. Tworzymy z nich kompozycję na "kołnierzyku" doniczki i przyklejamy klejem do decoupage smarując od góry. Po wyschnięciu "kołnierzyk" zabezpieczamy lakierem.


Krok 3
Dół doniczki pokrywamy jednoskładnikowym preparatem do spękań  i pozostawiamy do wyschnięcia. Na suchy preparat pędzlem gąbkowym nakładamy drugą farbę - zieloną i już po chwili zobaczymy jak zacznie ona pękać. Pamiętajcie nie dodajemy wody, nakładamy gęstą farbę, miejsce przy miejscu i nie poprawiamy, nie dokładamy farby. Pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia.  


Krok 4
Aby dopełnić całości pędzlem gąbkowy z zieloną farbą delikatnie "przybrudzamy" rant doniczki, a pomiędzy różyczki wyciskamy perełki w płynie. Teraz wystarczy tylko posadzić pięknego kwiatka i gotowe :)

Komentarze

  1. Świetnie wyszło!!! I nawet nie tak bardzo skomplikowane wykonanie :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :) Będę wdzięczna :)