Taca z dziewczynkami - decoupage - DIY

Dzisiaj postanowiłam zbojkotować tezę, która mówi że "szewc bez butów chodzi" i zrobiłam tacę na swój osobisty i prywatny stół w jadalni :) Wykorzystałam do tego przepiękną serwetkę z dziewczynkami w stylu Vintage. Serwetek boję się jak ognia, o niebo wolę papier ryżowy, gdyż cały czas jestem początkującą "dekupażystką", ale przekonała mnie metoda na żelazko. Zapraszam na post w którym krok po kroku pokazuję, jak własnoręcznie wykonać takową tacę.


Potrzebujemy:
  • drewnianą tacę
  • papier ścierny
  • akrylowa farbę szarą i białą
  • świecę
  • lakier akrylowy
  • pędzel
  • serwetka
  • klej Wikol lub Magic
  • klej Ekspress Glue
  • foremkę silikonową do odlewów
  • masę lekką
Krok 1
Całą tacę malujemy szarą farbą, pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia i szlifujemy drobnym papierem ściernym.


Krok 2
Świecą pocieramy miejsca z którego chcemy zetrzeć wierzchnią farbę robiąc przetarcia. Następnie malujemy tacę farbą białą i pozostawiamy do wyschnięcia. 


Krok 3
Papierem ściernym zeszlifowujemy wierzchnią farbę w miejscu nałożenia świeczki.





Krok 4
Rozdzielamy serwetkę pozostawiając tylko górną warstwę i za pomocą namoczonego w wodzie pędzelka dzielimy ją na części. 



Krok 5
Całe dno tacy pokrywamy klejem Wikol lub Magic i pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia. Następnie układamy kompozycję z serwetek.



Krok 6
Na ułożony wzór kładziemy papier śniadaniowy i prasujemy żelazkiem nastawionym na dwie kropki. Prasujemy tak długo aż cały wzór się przyklei, dokładnie sprawdzamy brzegi. Po tym bardzo delikatnie, bardzo małą ilością lakieru pokrywamy przyklejony wzór. Pozostawiamy do wyschnięcia.


Krok 7
Jeszcze raz lakierujemy wzór, szlifujemy i lakierujemy. Czynności powtarzamy aż uzyskamy zadawalający wynik naszej pracy. Pamiętajcie im więcej szlifowania i warstw lakieru nasza praca będzie prezentowała się lepiej.


Krok 8
Aby pomalować boki tacy od środka najlepiej brzegi zabezpieczyć taśmą malarską. Wewnętrzne boki malujemy na szaro, pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia i całą tacę pokrywamy kilkakrotnie lakierem.



Krok 9
Masą lekką odciskamy wzór w silikonowej foremce i pozostawiamy do wyschnięcia. 

Krok 10
Odlewy przyklejamy do tacy za pomocą kleju Ekspress Glue. Po przyklejeniu bardzo delikatnie przecieramy odlew szarą farbą.



Krok 11
Całość jeszcze raz zabezpieczamy lakierem.





Komentarze

  1. Piękna. Zazdroszczę takich umiejętności ☺️

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta taca jest cudowna. Mam pytanie, czy ta metoda z klejem, obrazkiem i żelazkiem sprawdza się również na innych materiałach, czy tylko na drewnie ? Mam na myśli np plastik ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na plastiku kleiłam tradycyjnie - pędzlem i klejem do decoupage, raczej bym nie próbowała :) nie wiadomo jak się zachowa plastik pod wpływem żelazka.

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę jak pomysłowo :) Zazdroszczę takich ciekawych pomysłów 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie dekoracje i zazdroszczę umiejętności i pomysłów :) mam podobną tacke tylko bez zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna taca, zawsze chciałam spróbować tej techniki ale na razie pociągnęło mnie w inną stronę :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam! Piękną tacę stworzyłaś, aż szkoda ją zasłaniać :))) Ja klejąc "na żelazko" używam papieru do pieczenia - wtedy jest pewniejsze, że nic nie przywrze do papieru. Decu to fajna przygoda :))))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zachwycona kursem jak i samą tacą!! Super wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna taca! Pomysł bardzo fajny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :) Będę wdzięczna :)