Metamorfoza doniczki - DIY

Witajcie :) Przeprowadziłam ostatnio metamorfozę doniczki :) Postanowiłam zrezygnować z zieleni w salonie na rzecz koloru niebieskiego. Ponieważ ma on być połączony z ciemnym brązem i szarością postanowiłam przemalować doniczkę stojącą na kominku. Doniczka była koloru beżowego, czego oczywiście na zdjęciu nie widać :)


Na początku zdjęcie ukazujące jak doniczka wygląda po metamorfozie, a jak wyglądała pierwotnie.


Do metamorfozy wykorzystałam:
  • farbę szarą
  • farbę niebieską
  • pędzel gąbkowy
  • preparat do spękań
  • świeczkę
  • lakier akrylowy
Krok 1
Całą doniczkę przemalowałam na szary kolor i zostawiłam do całkowitego wyschnięcia.


Krok 2
Świecą posmarowałam wypukły wzór na górze doniczki i pasek na podstawie.




Krok 3
Na pozostałą, środkową część doniczki nałożyłam preparat do spękań i pozostawiłam do całkowitego wyschnięcia.

Krok 4
Pomalowałam całą doniczkę niebieską farbą i pozostawiłam do całkowitego wyschnięcia.

Krok 5
Zeszlifowałam drobnym papierem ściernym miejsca w których była nałożona świeca.


Krok 6
Ponieważ doniczka wydawała mi się zbyt niebieska, za pomocą małego, gąbkowego pędzelka nakładałam szarą farbę i ścierałam ją miękką szmatką.


Krok 7
Dwukrotnie doniczkę polakierowałam, za każdym razem czekając do całkowitego wyschnięcia.
Tym to sposobem mam już pierwszy niebieski akcent w salonie. 

Komentarze