wtorek, sierpnia 04, 2015

Przemyślenia wiejskiej żony :)

 Z okazji rocznicy naszego wiejskiego ślubu naszły mnie małżeńskie przemyślenia. Przypomniałam sobie ten dzień, obejrzałam zdjęcia, jeszcze raz przeczytałam życzenia na pamiątkowych kartkach... To był bardzo szczęśliwy rok :) Zrobiłam sobie medytacyjny wieczór - wygodny fotel, filiżanka zielonej herbaty, a w tle Szcześniak i jego "Spoza nas". Co sprawia, że w małżeństwie jest dobrze? Co robić by utrzymać małżeństwo i być szczęśliwym? Odpowiedzi na pytania dotyczące idealnych związków w sieci jest mnóstwo. Według mnie najważniejsze są: komunikacja, optymizm, miłość i zaangażowanie.


Komunikacja - trzeba ze sobą rozmawiać i nie oczekiwać, że partner się domyśli czego pragniemy, co czujemy i myślimy. W rozmowie wyrażamy swoje potrzeby, uczucia, marzenia, plany i spostrzeżenia. To dowód zaufania i miłości. Musimy być na bieżąco i odkrywać się na nowo. Nigdy nie będzie tak, że mamy już wszystko przegadane i nie ma o czym rozmawiać. Nasze priorytety, plany, marzenia, nasze myślenie i podejście do wielu spraw z czasem przecież się zmienia. Dzielmy się swoimi radościami i kłopotami, szanujmy swoje marzenia.


Optymizm - zapał, emocjonalne zaangażowanie w każdą sferę życia, pozytywne myślenie o sobie i o partnerze, skupianie się na dobrych cechach, nie porównywanie z innymi, pamiętanie o dobrych i radosnych doświadczeniach, poczucie humoru i dystans do siebie. 


Miłość - wyrażanie uczuć, dotykanie, nie tylko w intymnych sytuacjach, ale na co dzień. Głaskanie, trzymanie za rękę, przytulanie, pocałunki, patrzenie w oczy to świadczy o jakości naszej miłości. Okazywanie miłości powinno odbywać się z czułością, jak najczęściej, w czasie zwykłych codziennych prac, posiłków, rozmów, całego dnia. 


Zaangażowanie -  bez niego nie da się wytrwać w związku, to dbanie o związek, wspólne spędzanie czasu, wzajemne obdarowywanie, wzajemne sprawianie przyjemności, spełnianie marzeń partnera, pożegnania i powitania pocałunkiem, czułe smsy, randki, komplementy, czułe słówka, dbanie o to, by nie popaść w rutynę.


Kochani dbajmy o swoje związki codziennie. Poznawajmy się, twórzmy bliskość, fascynujmy się sobą, zakochujmy się w sobie na nowo każdego dnia - żyjmy w szczęściu i miłości :)

17 komentarzy:

Gosia K pisze...

Świetnie wyglądałaś! ;) Która to już rocznica? ;)

Sabina eM pisze...

Zgadzam się z Tobą w 100% :) wszystkie ważne cechy przytoczyłaś :)

Kamilla pisze...

Ladnie napisalas, wszystkiego najlepszego na wiele kolejnych lat, sliczne zdjecia, pozdrawiam:)

Justka B pisze...

Pierwsza :)

Justka B pisze...

Bardzo się cieszę :)

Justka B pisze...

Dziękuję Kochana :)

Izabela Hebda pisze...

Gratuluję pierwszej rocznicy ślubu. Oby było ich wiele, wiele więcej i żeby były jeszcze piękniejsze.

Kasia pisze...

Justynko, gratulacje dla Was! Żyjcie razem długo i szczęśliwie :)
Masz rację w swoich przemyśleniach. Ja jestem 4,5 roku po ślubie i zgadzam się w 100% z tymi punktami. I trzeba nad małżeństwem pracować codziennie, a czasem na coś przymknąć oko, albo ustąpić :)
A poza tym zasada Mr Right i Mrs Always Right powinna jednak gdzieś w domu wisieć :)))
Uściski :)

Małgorzata K. pisze...

Justynko pięknie - śliczna z Was para :) u mnie w tym roku 10 rocznica, chyba czas odkurzyć stare kartki

Justka B pisze...

Małgosiu to już niezły małżeński staż, wiele doświadczeń i mądrości :)

Justka B pisze...

Kasiu Wam też samego szczęścia życzę :)

Justka B pisze...

Dziękuję, bardzo dziękuję :)

Małgorzata K. pisze...

hehe można tak powiedzieć, trochę doświadczenia mam i z mężem i z dziećmi. Jak będziesz potrzebować porady wal śmiało ;)

Anisa pisze...

Pięknie i mądrze napisane :)

jedzzapetytem.pl pisze...

Ależ cudowny wpis.... wszystko prawda. Znam tylko jedno szczęśliwe małżeństwo, może powinniście jednak przyjechać Justynko! Życzę dalszych cudownych lat.

Justka B pisze...

Bardzo dziękuję ;)

Justka B pisze...

Mój mąż, tak jak przypuszczałam, dostał wymarzoną pracę i już cisza o wyjeździe ;) dziękujemy za życzenia - Wam też wszystkiego co najlepsze ;)

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :) Będę wdzięczna :)

Copyright © 2014 Sunflower - u mnie na wsi , Blogger